برگزاری نخستین نشست از مجموعه "گفت‌وگوهای علمی" با حضور دکتر فرزاد غفوری

۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۴ کد : ۱۸۴۸۷ اخبارها
تعداد بازدید:۱۴۱
اولین نشست از سلسله‌ نشست‌های مباحث علمی در علوم ورزشی در تاریخ ۱۴۰۱.۰۳.۰۲ در محل همایش دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی برگزار شد.
برگزاری نخستین نشست از مجموعه "گفت‌وگوهای علمی" با حضور دکتر فرزاد غفوری

این نشست با همکاری پژوهشکده علوم ورزشی و تندرستی و اداره امور پژوهشی دانشکده تربیت بدنی با سخنرانی دکتر فرزاد غفوری، عضو هیات علمی و معاون پژوهشی دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی برگزار شد. در ابتدا دکتر علی جلیلی، عضو هیات علمی
پژوهشکده علوم ورزشی و تندرستی و مدیر نشست ضمن خوش‌آمدگویی به شرکت‌کنندگان و با ایراد مقدمات بحث در زمینه دسته‌بندی علوم و سیر تحول آن در طول تاریخ دانش بشری، از سخنران نشست خواست تا در خصوص رابطه علم و عمل در علوم ورزشی مطالب خود را بیان کند.

دکتر غفوری در پاسخ به پرسش طرح شده ابتدا به توضیح دلایل تعریف علوم ورزشی در حیطه علوم انسانی پرداخته و با تبیین رابطه میان تئوری‌پردازی و فعالیت‌های ورزشی، ویژگی متمایز دانش‌آموختگان و متخصصان علوم ورزشی را در استفاده از حداکثر توان جسمی و ذهنی دانست. وی در ادامه مشکل جامعه دانشگاهی در علوم ورزشی را محدود کردن فعالیت‌های تحقیقاتی به آزمایشگاه‌ها عنوان کرده و به دانشجویان این رشته توصیه کرد تا تئوری‌های علمی نوین را که در آخرین مقالات معتبر مطالعه نموده و این تئوری‌ها را در جوامع هدف ورزشی مورد سنجش قرار دهند.

کلید واژه ها: پژوهشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه علامه طباطبائی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی


( ۱ )